Mest stillede spørgsmål, og svar

Om Cykelkraft

Hvorfor skal jeg handle min cykel ved jer?

Fordi vi vejleder dig i dit køb samt justerer og monterer din cykel med det gear du vil have. Samtidig har vi prisgaranti, og så leverer vi cyklen til døren når den er klar - Det kan vidst ikke blive nemmere?

Har i en fysisk butik?

Vi har ingen butikker i Danmark, men har butik i Stockholm Propellervägen 8A. åbningstider Ma-Fre 10-18, Lø 10-15.

Har cykelkraft eget værksted?

På samme adresse i Sverige, ikke i Danmark. Alle cykler har dog autoriserede forhandlere i Danmark hvor de kan serviceres.

Betaling

Hvordan betaler jeg?

Cykelkraft.dk har aftale indløser aftale med Nets hvilket betyder at du kan betale med Dankort, visakort, og mastercard når du ønsker at købe varer. Hvis du har problemer med betaling kan du altid henvende dig til kundeservice

Jeg har en rabatkode, hvordan bruger jeg denne?

Du kan bruge din rabatkode når du tjekker ud ved køb af en vare. Når du har lagt varen i kurven og vil betale for den, vil du have mulighed for at indtaste din rabatkode

Bestillinger og levering

Information omkring bestillinger og levering

Alle pakker bliver leveret til døren. Du kan se alt information omkring din bestilling ved at logge på din konto og gå under bestillinger. Hvis du har yderligere spørgsmål til levering eller

Hvad indebærer det at cyklen bliver testet og justeret inden afsendes?

Vi bygger din cykel og kontrollerer at alle komponenter og selve cyklen fungerer som den skal. Pågrund af pladsmangel i kassen skal du selv montere pedaler og dreje styret i kørestilling. Dette kan du nemt gøre ved hjælp af vores monterginsguide som du finder her

Hvad er leveringstiden?

Det er angivet for hvert produkt når du ser på produktet. Bestiller du flere produkter bliver de sendt samlet og det med længst leveringstid vil så afgøre hvor lang tid det tager.

Jeg kan ikke se hvor langt min leverance er, men der står at den er afsendt?

Kontakt udbyderen som du har valgt til levering. Såfremt din pakke er forsinket i forhold til hvad der er lovet kan du også kontakte kundeservice.

Jeg har problemer med at lave en bestilling på siden?

Du skal være hjertelig velkommen til at kontakte kundeservice så på 89 87 30 84 så kan de hjælpe med at finde ud af hvad problemet er.

Kan jeg ændre eller annulere min ordre efter at jeg har lavet den?

Det kommer an på hvor langt din ordre er i selve håndteringen. Du har selvfølgelig returret og kan også ændre, eller annulere din ordre umiddelbart efter købet. Såfremt varen er afsendt står du dog selv for afholdelse af returfragt. Kontakt kundeservice for yderligere spørgsmål i dette henseende.

Hvor henter jeg min pakke?

Din pakke bliver leveret til døren, men såfremt du ikke er hjemme bliver den leveret til den nærmeste pakkestation.

Hvor lang tid bliver min pakke liggende på pakkelager?

Din pakke bliver liggende i 14 dage hos posten inden den bliver sendt retur. Såfremt du ikke afhenter pakken vil du blive opkrævet for returomkostninger.

Min pakke er skadet. Hvad skal jeg gøre nu?

Du bør undersøge pakken inden du skriver under for modtagelse. Når du tager imod pakken og skriver under, skriver du også under på at den var i god stand da den ankom. Hvis dette ikke er tilfældet så bed fragtmanden om at lave en not omkring skade inden du skriver under. Herefter kan du kontakte kundeservice som så vil hjælpe dig med at finde en løsning.

Jeg har købt en cykel og vil gerne bytte størrelsen, er dette muligt?

Selvfølgelig har du returret på din cykel, kontakt kundeservice for at få hjælp med fragtsedler.

Fragt og fragtvilkår

Hvilke fragt og købsvilkår er gældende?

Du kan læse vores handelsvilkår hvor fragt også er beskrevet her.

Får jeg en kvitterring på min bestilling?

Ordrebekræftigelsen er din kvittering.

Hvordan leveres min pakke?

Levering sker igennem den udbyder du har valgt ved checkout.

Hvordan leveres min cykel?

Din cykel sendes med den valgte udbyder og du biver kontaktet via telefon eller sms når cyklen er ved at være fremme. Leverencen sker typisk i løbet af dagen. På visse ordrer kan den valgte udbyder have en lokal samarbejdspartner så proceduren kan afvige fra overstående. I udkantsområder kan der din cykel i meget få tilfælde bliver leveret ved nærmeste pakkestation af valgte udbyder.

Kan nogen anden person hente min pakke?

Hvis en anden person skal hente pakken skal denne person både have legitimation med for sig selv, samt en fuldmagt fra dig på at du accepterer at netop denne person kan afhente din pakke.

Kan jeg ændre leveringsadressen?

Du kan godt ændre leveringsadressen efter at pakken er afsendt, men det skal være før at pakken er afsendt. Send kundeservice en mail med den nye adresse, så sikrer de at den kommer det rigtige sted hen.

Hvad koster fragten hos jer?

Cykel - 199kr (alle cykler leveres til døren. Der bliver leveret pakker på alle hverdage)

Cykel + tilbehør, tøj, moped- og cykdele - 199kr

Tilbehør, tøj, scooterdele- og cykeldele - 69kr

Garanti

Hvad har i af Garanti?

Vi har altid mindst 1 års garanti. Skader som er forårsaget af værktøj i forbindelse med montering er dog ike dækket

Er der nogen undetagelser?

Produktgarantien gælder ikke forbrugsartikler så som batterier, kabler, kæder, kasetter mm. Garantien gælder heller ikke for fejl som er opstået ved at bruge produktet til andre formål end det som det er lavet til. Eksempelvis skal elektriske produkter bruges i forhold til de anbefalinger der medfølger for at garantien er dækkende.

Indgår der forsikring ved køb af en cykel?

Der indgår ikke forsikring ved køb, men vi anbefaler at du kontakter dit lokale forsikringsselskab for at høre om hvordan du er dækket.

Vedligeholdelse og reperation

Hvordan monterer og justerer jeg gearene på min cykel?

Vi anbefaler at se på moneringsguide der via videoer forklarer hvordan du gør. Du kan finde dem her

Hvor ofte skal jeg justere gear?

Det er anbefalet og godt for cykler af få justeret gear med jævne mellemrum afhængig af hvor meget cyklen bliver brugt. Du kan se på vores monteringsguider til hvordan du får justeret gear på din cykel.

Skal jeg skifte dæk til vinterbrug?

Vi anbefaler at man skifter dæktil vinterdæk og eventuelt pigdæk alt efter hvor hård vinteren er. Pigdæk indeholder mere gummi end andre dæk og har dermed også bedre greb i glatte betingelser. Du kan se vores pigdæk her.

Produktsspørgsmål

Hvilken størrelse cykel skal jeg vælge?

Hvad størrelse du skal bruge kommer an på hvad mærke du vælger. Du kan tjekke hvilke cykler der passer inde på kategorisiderne. Hvis du stadig er i tvivl er du velkommen til at kontakte kundeservice.

Hvilen størrelse cykel skal jeg vælge til mit barn?

Hvad størrelse du skal bruge kommer an på hvad mærke du vælger. Du kan tjekke hvilke cykler der passer inde på kategorisiderne. Hvis du stadig er i tvivl er du velkommen til at kontakte kundeservice. Det anbefales ikke at vælge en cykel der er for stor da det kan gøre cyklen svær at styre for barnet.

Er det lovpligtigt at bære cykelhjelm?

Ja det er det. Hvis man er ude i trafikken på cykel skal man have cykelhjelm på. Du kan se vores udvalg af hjelme her..

Hvilken hjelmstørrelse skal jeg vælge?

Du bør måle omkredsen på dit hovede på det bredeste sted lige over øjenbrynene. Under hver hjelm er der beskrevet hvad hovedestørrelse den passer til.

Hjelme med grønt spænde, hvad indebærer dette?

For børn op til 7 års alderen anbefales at at vælge en hjelm med et grønt spænde. Det giver en ekstra sikkerhed for barnet i kraft af at spænde kan løsne sig hvis barnet sidder fast i et hegn eksempelvis. Spændet løsner sig dog først ved en hård belastning og hjelmen sidder altså stadig plantet under et eventuelt styrt, eller lignende. Alle vores hjelme er CE godkendte og gennemtestede for at du kan være tryg ved at drage ud i trafikken.

Hvad skal jeg overveje når jeg køber cykelsko?

Ved køb af sko bør du gå 1-2 størrelser op. Når det kommer til Scott bør du gå en størrelse op, og for resten anbefales det at du går to størrelser op. Udover størrelsen er der mange forskellige typer af klamper, pedaler og sko. Det hele skal passe sammen og du skal derfor vide at skoen passer til det formål du vil bruge den til, og den pedal, hvis du allerede har pedaler liggende.

Er Hövding genanvendelig efter at den har være udløst?

En Hövding kan ikke bruges mere efter at den har været udløst. En Hövding som varit med om en olycka är förbrukad. De fleste forsikringer dækker dog køb til en ny såfremt du har været uheldig.

Hvor lang er betteritiden på Hövding?

10 timers aktiv cykling.

Hvad hvis jeg taber nøglen til min lås?

Du bør altid skrive dit nøglenr op, så kan du bestille en reservenøgle hvis du skulle miste din nøgle.

Monterer i børnesæde hvis det bliver tilkøbt?

Børnestole og tilhørende beslag skal du selv montere da der ikke er plads til det i kassen.

Retur og reklamation

Hvad gør jeg hvis jeg vil reklamere over min vare?

Hvis en vare afviger fra hvad der kan forventes i forhold til beskrivelse og billede på Cykelkraft, eller har fejl og mangler kan du selvfølgelig reklamere. Fejl som er opstået før varen sendes kan du klage over og vil blive refunderet eller modtage en ny vare. Der dækkes ikke fejl som opstår grundet slitage. Klager eller reklamation til Cykelkraft skal ske i rigmelig tid efter modtagelse, og senest 2 måneder efter køb. Ved klage, kontakt kundeservice.

Jeg vil returnere en vare hvad gør jeg?

Ved retur af en vare er du ansvarlig for varen til den er kommet retur. Det er derfor vigtigt at varen ikke bliver skadet under fragten. Varen skal være ubrugt og leveres tilbage i uskadet tilstand i original emballage. Etiketter skal være intakte og eventuelle manualer skal også sendes med tilbage. Returretten gælder ikke på fødevarer, tændspoler. Læs mere under retur og reklamation. Kontakt kundeservice for at returnere en vare

Jeg har købt en cykel og vil gerne bytte størrelsen, er det muligt?

Du har selvfølgelig returret på en cykel. Kontakt kundeservice for at få hjælp med fragt etiketter. Du betaler selv for returen.

Kan jeg returnere kosttilskud??

Nej, ved levering og accept af kosttilskud har du ikke nogen returret, det er uanset om det er energibarer, eller øvrige vare som klassificeres som levningsmidel.

Cookies

Bruger Cykelkraft cookies?

Cykelkraft benytter sig af Cookies. I henhold til loven omkring elektronisk kommunikation som trådte i kraft den 25 Juli 2013 så informerer vi vores besøgende om at alle vores sider på dette domæne benytter sig af Cookies. En Cookie er en lille tekstfil som lagrer information. Cookies gør ingen skade og består udelukkende af tekst. Filerne tager praktisk talk ingen plads. Der findes to typer Cookies. Den ene type er en permanent fil som i forhold til hvad du har kigge på mens du var på siden. Dette er for at tilbyde dig mere relevant information næste gang du besøger siden. Disse filer kan nemt slettes såfremt det ønskes. Ved Cykelkraft benytter vi denne variant. for at holde styr på hvad du køber og har interesse i. Data som lagres i forhold til din profil har udelukkende et nr, og der indgår altså ikke personlig data i denne fil. Den anden type Cookie er sessions baseret. I den tid du besøger siden har du et unikt nr for ikke at blande dig med andre besøgende. En sessionsbaseret Cookie bliver ikke gemt når du lukker siden. For at du kan bruge Cykelkraft kræver det at du tillader Cookies.